تبلیغات
welcome to my blog - پلی به سوی تناسب اندام
 پلی به سوی تناسب اندام ... عمومی ,

                       

1- قدم درمانی
دویدن یا قدم زدن سریع در آب، نوعی فعالیت كششی عضلانی است كه می‌تواند باعث سوختن 17 كالری در دقیقه شود. آب 12 تا 15 بار مقاوم‌تر از هواست و این كار باعث از دست رفتن اضافه وزن خواهد شد.

2- وقت درمانی
وقت تلف نكنید. تنبلی، كندی و یكنواختی باعث باختن مسابقه می‌‌شود. بعد از اینكه كمی خود را گرم كردید، با همه توان و هر چه سریع‌تر ورزش را شروع كنید. دوچرخه‌سوارانی كه با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریع‌تر پدال می‌زنند و در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌ز‌نند، 10 درصد بیشتر از آنهایی كه پدال زدن را كندتر شروع می‌كنند، كالری می‌سوزانند.

3- گرم درمانی
یك گردش كوتاه با دوچرخه، درجا زدن و یا كم راه رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌كند. این كار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت كششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت اگر بتوانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تری بلند كنید، كالری بیشتری از دست می‌دهید.

4- موسیقی درمانی
سعی كنید نرمش‌ها و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به دلیل عدم آشنایی بدن با این حركات، با دقت بیشتری به انجام این ورزش‌ها می‌پردازید. این كار باعث هماهنگی عضلات گروهی شده و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌كند.

5- موز درمانی
قبل از شروع ورزش كردن یك موز بخورید. خوردن موز به شما كمك می‌كند تا بتوانید بیشتر و مدت طولانی‌تری ورزش كنید. می‌توانید سخت ورزش كنید و با این كار كالری بیشتری بسوزانید.

6- شن درمانی
با راه رفتن و دویدن در ساحل و روی شن، 20 تا 50 درصد بیشتر از وقتی كه روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید كالری بسوزانید.

7- قوز درمانی
قوزكردن نه تنها باعث بدشكلی بدن می‌شود، بلكه ورزش‌كردن با حالت خمیدگی باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از كمر شما محافظت می‌كند، كمرتان را راست نگهدارید. دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل صاف بگیرید تا عضلات باز و كاملاً كشیده شود.

8- بازو درمانی
هنگام ورزش‌هایی كه فقط پاهایتان درگیر است، سعی كنید بازوهایتان را نیز حركت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیرشدن آنها هنگام ورزش، باعث سوختن كالری بیشتری می‌شود. زمانی كه دقت كافی برای ورزش كردن ندارید، سعی كنید در همان زمان كوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید كه تمام بدن در آن شركت كند. شنا، قایقرانی، اسكی و حتی پیاده‌روی باعث تحرك همه بدن می‌شود.

9- تمركز درمانی
هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، روی عضلات بدن متمركز شوید زیرا هنگام تمركز روی عضلات شكم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌كنید، در این صورت كالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.چ

10- صبح درمانی
افرادی كه صبح‌ها و مدت زمان بیشتری ورزش می‌كنند، كالری بیشتری می‌سوزانند.

11- حرف‌ درمانی
وقتی در حال پیاده‌روی هستید، صحبت كنید. در صورتی كه برای 10دقیقه این كار را بكنید و این كار را 3بار در روز تكرار كنید، 100كالری در ماه می‌سوزانید.

12- سالاد درمانی
قبل از آغاز  خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید. این كار باعث كاهش حجم معده و كم‌تر غذا خوردن می‌شود. در این صورت 10 درصد كمتر از هر وعده كالری دریافت خواهید كرد.

13- خشكبار درمانی
دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد معتقدند، یك مشت كامل خشكبار(شامل گردو، بادام و پسته و...) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود كه دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.

14- راه درمانی
در صورتی كه هنگام كار مجبورید مدام بنشینید، می‌توانید به مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حركت بشین و پاشو را انجام دهید. به طور متوسط هر فرد با نشستن 100 كالری و با بلند شدن 140كالری در ساعت می‌سوزاند.

15- خواب درمانی
خواب ناكافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بد غذایی می‌شود. خواب كم باعث عدم سوختن كربوهیدرات و چربی در بدنتان می‌شود.

16- پروتئین درمانی
مصرف بیشتر پروتئین و كربوهیدرات‌ كم باعث می‌شود، عضلات بدن شما قوی‌تر شده و از شل شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ می‌كند.

17- لبنیات درمانی
یك تكه پنیر و یك فنجان شیر و یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن كمك می‌كند. هنگامی كه فردی در رژیم غذایی خود 3 بار در روز ماست می‌خورد،500كالری روزانه از دست می‌دهد و طی 12 هفته، 5 تا 6 كیلوگرم وزن كم می‌كند.

18- سیب درمانی
با انجام ورزش منظم و یك رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن یك سیب قبل از شام می‌توان در عرض 3 ماه، 5 تا 8 كیلوگرم وزن كم كرد.

19- كودك درمانی
بازی كردن با كودكان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند باعث سوزاندن كالری در بدن شما شود. در هر 20 دقیقه فعالیت، حدود 120 كالری از دست خواهید داد.هنگام تعویض كانال تلویزیون به جای استفاده از كنترل از راه  دور، برخاسته و مستقیماً از تلویزیون كانال را عوض كنید.

20- صبحانه درمانی
دانشمندان معتقدند، خوردن صبحانه هر روز احتمال چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را 35 تا 50 درصد كم می‌كند.

منبع :  Health.com

ترجمه رزیتا شاهرخ


نوشته شده توسط محمد در یکشنبه 7 آبان 1385 و ساعت 05:10 ق.ظ
ویرایش شده در - ساعت -
 نوشته های پیشین
+ اولین ها در ایران
+ تازه ها
+ بالاخره وقتش شد!!!!!!!!!
+ دفاعیه
+ شوخی با مغز
+ نتایج آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دوره های علمی – کاربردی پودمانی 29 مرداد اعلام می شود
+ نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد
+ یه پیره زن 200 ساله
+ پرخاشگری حمله قلبی می‌آورد
+ مداد در سر یک زن ۵۹ ساله!!!!!!!!!
+ اعلام نتایج اولین آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی کاربردی در اواسط مرداد ماه
+ پایان نامه تحصیلی رضا پهلوی
+ عشق را زندگی کردن...
+ پارسی را پاس بداریم
+

صفحات :